Už nechcete pracovat pro někoho jiného, ale chcete být svým vlastním pánem? Bylo vždy vaším velkým snem otevřít si vlastní restauraci a teď je na to konečně ta správná chvíle? Se založením vlastní restaurace se pojí spousta povinností: administrativa, financování, nezávadnost produktů, hygiena, zdravotní stav zaměstnanců atd. Ale jak zajistit to hlavní: aby do vaší restaurace chodilo spoustu zákazníků a vy jste měli vysoké tržby? Pojďme se podívat na několik hlavních bodů, které musí restaurace splňovat, aby se zákazník/host příště znovu vrátil.
· Lokalita
Je velmi důležité kde restauraci zakoupíte. Asi nikomu by se nechtělo sedět vedle skládky, nebo vrakoviště. Důležitá je dobrá dostupnost a dostatek parkovacích míst. Není příjemné hledat zoufale 10 minut místo na parkování, potom muset dojít větší vzdálenost k restauraci pěšky a pak ještě celou večeři přemýšlet, jestli náhodou nestojíte na zákazu a nebude vás čekat po návratu k autu pokuta.
· Prostor
Vnitřek restaurace by měl být dostatečně velký, aby stoly nemusely být blízko u sebe. Zákazníci většinou rádi ocení soukromí a klid při konverzaci.
· Obsluha
Obsluha by vždy měla být milá, usměvavá a ochotná. Když je příjemný číšník/servírka je zákazník ochotný prominout i drobné chyby, které se samozřejmě můžou stát každému, ale pokud je obsluha nepříjemná, nemá potom ani zákazník chuť být příjemný a tolerantní.
· Jídlo
Jednou z nejdůležitějších věcí je samozřejmě jídlo. Do restaurace se jdeme většinou najíst, chceme si pochutnat na nějaké výborné specialitě, takže není nic horšího než když vám přinesou jídlo, které vůbec není podle vašich představ. Studené, nedovařené, málo osolené, nebo jídlo, které jste si vůbec neobjednali.
Věděli jste, že špatnou zkušenost s návštěvou restaurace vykompenzuje až 12 naprosto spokojených návštěv za sebou? Pokud teda máte to štěstí, že i po špatné zkušenosti se host do vaší restaurace vrátí. Každý zákazník je důležitý, nezapomínejte, že i on má přátele, kterým bude dál předávat své zkušenosti a záleží jen na vás, jestli k vám přivede nové zákazníky, nebo odradí ty co u vás ještě ani nebyli.