Když si představíte své poslední stěhování, vybaví se vám, jak jste nejdříve vše balili. Oblečení, osobní věci, nádobí, skleničky, knihy, doklady. Pak se připravil ke stěhování nábytek, pračka, lednička a další zařízení a nakonec se sbalili koberce. Vše se přeneslo a uložilo do aut. Na nové adrese se vše zase vyneslo do nového bytu a uložilo. Stres, dřina a námaha. Stěhování je u konce většinou až týdny po tom, co žijete v novém bytě. S ukládáním věcí se vám totiž moc spěchat nechce.
Když se stěhuje firma, na nějaké zdržování není čas. Jde o peníze. Každý den a někdy i každá hodina, kdy firma nepracuje tak jak má s sebou nese finanční ztrátu. Není možné, aby se něco protahovalo. Stěhování firmy proto musí být naplánováno do nejmenších detailů a při stěhování samotném se musí úzkostlivě dbát na to, aby se tento plán na vteřinu plnil.
Proto na stěhování firem v Praze a nejen tam dohlíží jedna osoba. Manažer stěhování. Ten je přítomen ve stěhované firmě od přijetí poptávky. Vše musí zkontrolovat, spočítat, určit potřebnou manipulační techniku, určit minimální počet pracovníků, které bude ke stěhování zapotřebí.
Na základě svých zjištění nechá vypracovat cenovou nabídku. Pokud vedení stěhované firmy bude s cenou souhlasit, začne se plánovat detailně.
Určitě bude zapotřebí poslat do kanceláří odborníky, kteří rozpojí počítačovou síť. Určení pracovníci budou ukládat do krabic šanony a další dokumentaci z regálů a budou je přitom označovat. Na štítku nebude jen informace, co která krabice obsahuje, ale i to ze kterého regálu byly ty věci vyňaty.
Montážníci rozmontují velké pracovní stoly a další neskladný nábytek. Tím se sníží počet stěhovacích vozů a zároveň se usnadní manipulace při přenášení tohoto nábytku. To samé platí, pokud se stěhují i těžké stroje. Odpojení, uvolnění z ukotvení, příprava trasy do stěhovacího automobilu. Na vše se musí myslet, na nic se nesmí zapomenout.