Když si koupÃte nový mobil, jistÄ› máte radost a s vaÅ¡Ã novou „hraÄkou“ se rádi seznamujete krok za krokem. V nestÅ™eženém okamžiku vám vÅ¡ak mobil upadne na zem, odlomà se zadnà kryt, poÅ¡kodà se nabÃjecà konektor a praskne Äelnà ochranné sklo. PrávÄ› ve chvÃli, kdy máte v mobilu uložené vaÅ¡e fotky. Na takové události se nemusà vztahovat záruÄnà oprava, a pokud již záruÄnà doba uplynula, nemůžete u prodejce uplatnit vůbec žádný nárok.
Jak je to s dostupnostà náhradnÃch dÃlů
VÃte o tom, že kromÄ› prasklého pÅ™ednÃho skla je možné vymÄ›nit i vadný dotykový displej? NÄ›kdy se také pokazà jen funkce displeje a sklo je neporuÅ¡ené, jindy se poÅ¡kodà displej i sklo, v jiných pÅ™Ãpadech praskne pouze sklÃÄko a displej zůstane v pořádku. Na vÅ¡echny tyto pÅ™Ãpady je pamatováno ve znaÄkových, ale i neznaÄkových servisech, které se zabývajà opravami výpoÄetnà techniky, tedy i tabletů a mobilnÃch telefonů.
V tomto smÄ›ru majà jistou výhodu ti z vás, co vsadili na výrobce Samsung, ten totiž pamatuje na tzv. „zadnà koleÄka“ a své zákaznÃky nenechává na holiÄkách, jak se to může stát u jiných znaÄek. PoÄÃtá s tÃm, že právÄ› skelet mobilnÃho telefonu je jeho nejzranitelnÄ›jÅ¡Ã souÄástÃ, neboÅ¥ je v mnoha pÅ™Ãpadech v neustálém kontaktu s lidskou obsluhou. U modernÃch elektronických spotÅ™ebiÄů a pÅ™Ãstrojů je známo, že právÄ› elektronika vykazuje velmi dlouhou životnost, takže tyto výrobky jsou i po mnoha letech sice funkÄnÃ, ale technicky bohužel zastaralé. Pokud ovÅ¡em vsadÃte na výkonnÄ›jÅ¡Ã (a samozÅ™ejmÄ› také dražšÃ) typ mobilu, s velkou pravdÄ›podobnostà nebude tak rychle „stárnout“ po technické stránce, jako levné modely.
Výrobce Samsung si toto zÅ™ejmÄ› dobÅ™e uvÄ›domuje a tak nabÃzà svým klientům dostupné náhradnà dÃly a pozáruÄnà servis tak, aby nebylo nutné investovat znovu vysoký obnos do nového telefonu, když staÄà pouhá výmÄ›na skla Samsung Galaxy A5 2017, pÅ™ÃpadnÄ› displeje, zadnÃho krytu, baterie, reproduktoru nebo USB nabÃjecÃho konektoru.